2019 Griekenland Zakynthos

Op naar Tsilivi op het eiland Zakynthos

1 juni

Vandaag vertrekken we naar Griekenland en wel naar Tsilivi op het eiland Zakynthos.

Tsilivi ligt ten noorden van Zakynthos-Stad (ca. 6 km afstand) en is een kleine en rustige badplaats. Het ligt tussen hoge rotsen in en Tsilivi Beach heeft een mooi zandstrand dat geleidelijk afloopt in zee. In de gezellige hoofdstraat zijn veel winkels, restaurants en bars te vinden.

We hebben een studio geboekt bij Hotel/Appartement/Studio Amarylis wat in Tsilivi ligt te midden van winkeltjes en restaurantjes. Het strand ligt op loop afstand, ongeveer 400 meter, en is hier voorzien van de Blauwe Vlag, waardoor veilig zwemwater gegarandeerd is. We vlogen met Transavia en we hebben tijdens al onze reizen nog nooit zo krap gezeten dat is wel een aandachtspuntje voor Transavia. We werden op de luchthaven keurig opgevangen door de hostes van Sunweb en zijn met de bus afgezet voor ons complex. Na aankomst ons aangemeld bij de receptie en de sleutel van studio 222 ontvangen. Tsja en dan worden al je verwachtingen overtroffen door een geweldig nieuw ingerichte studio met een volledig ingerichte keuken, sfeer verlichting en een prachtige douche met een heuse stort-douche. 1 minpuntje ze zijn een kledingkast vergeten dus we hebben onze kleding op het 3e bed uitgelegd.

Wat blijkt, in 2019 zijn alle studio’s en appartementen gerenoveerd. Alle appartementen zijn fantastisch mooi ingericht, met oog voor detail. Verder beschikken ze over een eigen balkon, waarvan sommige ook een uitzicht hebben op het zwembad, waar tevens een apart kindergedeelte is. Dit is gelijk een ideaal plekje om lekker weg te doezelen onder de Griekse zon of om natuurlijk lekker af te koelen. De bijbehorende poolbar serveert naast een favoriete drankje ook verschillende snacks. Maar in de directe omgeving kun je ook terecht voor leuke (souvenir)winkeltjes en typisch Griekse tavernes.

Amarylis Tsilivi

Appartement studio Amarylis Tsilivi

2 juni

Het zonnetje schijnt heerlijk tussen de wolken door en we maken ons op voor de eerste dag op dit mooie eiland. We hebben vanmorgen eerst ontbeten op ons balkon, de supermarkt ligt recht tegenover ons op 75 meter afstand. We hebben de strandtas ingepakt en volle moed zijn we richting het strand gelopen. Eenmaal aangekomen stond er een stevig briesje dus als we lekker willen liggen moeten we de luwte opzoeken. Dat hebben we gevonden op het strand, klein beetje lopen richting de haven, bij Freddie’s Beach Bar met ligstoelen en parasols, op gras jaja op gras, en een super leuke bediening. Na een dag liggen, eten, drinken en zwemmen hebben we de avond afgesloten met een diner bij restaurant Olive tree om de hoek van onze studio.

3 juni

Na het ontbijt een auto gehuurd voor 1 dag en gereden richting het zuidoosten op de punt vindt je het dorpje Vasilikos. Na een bak koffie zijn we gelopen naar de beach en genoten van het mooie uitzicht over de baai met in de verte Turtle eiland.

Verder was er niet veel te beleven dus op naar het volgende dorp, 35 minuten rijden naar Keri met de prachtige Keri caves. Aangekomen hebben we eerst geluncht met een geweldig uitzicht op Turtle eiland maar nu vanaf de andere kant. Helaas konden we niet meer met een georganiseerde boot trip mee, dan kan alleen om 10.00 uur en 13.00 uur en het was al over 14.00 uur, we waren  genoodzaakt zelf een bootje te gaan besturen. Best wel spannend als je nog nooit zelf een boot hebt bestuurd en dan de open zee op bbrrrr maar goed ik heb me eroverheen gezet. De man van de bootjes heeft alles keurig uitgelegd dus op naar de caves en Turtle eiland. We bleven langs de kust varen en konden zo de baaitjes in varen en genieten van de kliffen en arches (bogen in de gebergte). Na een uurtje varen zijn we richting Turtle eiland gevaren en dat was best een uitdaging door de ruwe zee, wind en stroming. Helaas geen Turtle gezien het weer was veel te woest en de zee te wild en na 2 uurtjes voeren we de haven weer in. Al met al een leuke dag met nieuwe uitdagingen en mooie vergezichten. Het avond eten hebben we genuttigd bij de italiaan niet ver van ons complex en vroeg naar bed we waren moe van alle indrukken.

4 juni

Na gisteren een inspannende dag hebben gehad zijn we vandaag naar het strand gegaan en hebben heerlijk bij Freddie’s beach bar gelegen en niets gedaan. Wel nog even geprobeerd te snorkelen maar verder dan 2 platvisjes en een pieterman ben ik niet gekomen dus daar was ik snel klaar mee.

5 en 6 juni

Beide dagen zijn we niet verder gegaan dan zonnen en luieren bij het zwembad. Vooral 5 juni was het erg druk door de wissel van nieuwe bezoekers en 6 juni hebben we leuk contact gehad met 2 bezoekers, Margo en Joan uit Endhoven die in “opdracht”  van vrienden het complex moesten beoordelen omdat die vrienden in september hier naar toe komen. Een praatje is zo gemaakt en voor je het weet zitten we bij de poolbar aan een glaasje bier en rose 😉

7 juni

Vandaag gaan we vanuit de haven van Tsilivi een trip maken naar het scheepswrak en de Bleu Caves. We moeten al om 8.15 uur klaar staan bij de haven want er is ons beloofd dat we eerste bezoekers zijn bij het scheepswrak. Het strand is sinds afgelopen maandag weer open voor bezoekers, waarom het dicht was is mij nog niet bekend

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.