2017 Spanje Mallorca

Vorig jaar zijn we hier ook geweest ivm een bijzondere gebeurtenis en eigenlijk zijn we een beetje verliefd geworden op dit mooie eiland. We hebben in november 2016 de tickets geboekt via easyjet, 96 euro op en neer met 2 personen, dat kan je toch niet laten liggen. Nu genieten we volop van het warme weer en de gezelligheid.

31 augustus
We vlogen zoals gezegd met easyjet ‘s morgens om 7.35 uur richting Mallorca. Het was een rustige vlucht en om 9.00 uur landen we op Palma de Mallorca. We werden opgehaald door familie en naar ons appartement in Santa Ponça gereden. Wat een heerlijkheid het uitzicht, de warmte, de gezelligheid, de…… en ga maar door. Vandaag verder rustig aan gedaan wat boodschappen gehaald en genoten van het zwembad bij het appartement. ‘s avonds hebben we gegeten bij een restaurant aan de overkant waar we vorig jaar ook lekker hebben gegeten namelijk bij Las Olas.

1 september
Eerst broodjes gehaald bij Pepe de supermarkt 100 meter bij ons vandaan en ontbeten, koffie gedronken en gezwommen in het zwembad en genoten van het zonnetje. Er stond vandaag wel veel wind maar ach het weer in Nederland is de hele zomer al ruk dus wat “klagen” we nou eigenlijk 😉 ‘s avonds in ons appartement pasta gemaakt wat overigens heerlijk smaakte.

2 september
Onze familie had ons uitgenodigd voor een trip met de boot, nou dat slaan we natuurlijk niet af. Om 11 uur werden we opgehaald en reden richting de haven van Port d’Andratx. Na wat boodschappen gehaald te hebben zijn we de haven uit gevaren en naar het eerst volgende strandje gevaren genaamd Sierra de Tramontana. Hier hebben we gesnorkeld, gezwommen en verder de dag doorgebracht wat een genot.

3 september
Vandaag genoten van het lekkere weer en een stuk door Santa Ponca gelopen. ‘ avonds hebben we met de familie heerlijk gegeten bij een typisch Spaans restaurant Vent de Tramuntana in Port d’Andratx waar geen of weinig toeristen komen. Wat een genot zelden zo lekker gegeten en een super vriendelijke bediening.

4 september
Na het ontbijt liepen we rond half elf richting de bus voor een rit naar Palma de Mallorca. Aangekomen bij de bushalte werden we verrast, er stonden nog 80 mensen te wachten en daar hadden we geen zin in. Hop de taxi in en die heeft ons afgezet bij de kathedraal in het centrum. Na het betalen van 7 euro per persoon mochten we de Kathedraal bezichtigen. Ja het is idd een hele mooie Kathedraal maar om er 7 euro voor te vragen, eigenlijk schandalig maar ja. Omdat we hier vorig jaar ook waren zijn we een beetje bekend. Na wat winkelstraatjes te hebben bekeken en het eten van een broodje zijn we rond 2 uur terug gegaan met de bus en hebben we het zwembad bij het appartement onveilig gemaakt.

5 september
Heerlijk rustig aan gedaan we werden om 11.30 uur opgehaald en ‘s middags in Port d’Andratx  geluncht aan de haven en met de bus terug gereden naar Santa Ponça. De dag verder doorgebracht in en rond het appartement.

6 september
Helaas alweer de laatste dag we zijn vanmorgen gaan zwemmen in het zwembad bij het appartement bij de supermarkt een lekkere lunch gehaald en verder niets helemaal niets alleen genoten van het uitzicht op de zee, de rust en het lekkere klimaat.

Voor een impressie van onze week zie onderstaand filmpje.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.